Nieuwsbrief 8-3-2024

Bedankt voor het gesprek!

Planetarium

Hulp gezocht voor de bieb

Vertrek juf Alies

Vrijwilligers gezocht voor de overblijf!

CJG: Hoofdluistraining

Bedankt voor het gesprek!

Op vrijdag 1 maart heb ik de ambities van het schoolplan met u gedeeld tijdens de koffieochtend. Fijn om met elkaar hierover het gesprek te voeren. Daarnaast waren er mooie punten van feedback voor onze school, bedankt daarvoor. Ik kijk terug op een mooi gesprek. Mocht u niet geweest zijn, u kunt altijd contact met mij opnemen voor een gesprek over de schoolorganisatie. (directie@reigerbos.nl)

Bij deze alvast de data voor de inloopochtenden in april:

Maandag 8 april: 1/2D, 1/2B, 4A, 5A, 6A, 7A

Dinsdag 9 april: 1/2C, 1E, 4B, 5/6C, 1/2A

Woensdag 10 april: 3A 3B, 4C, 5B, 6B, 7B

Donderdag 11 april: Locatie Koningskwartier

Planetarium

IMG_20240301_100903.jpg

Omdat de groepen 3 en 6 de afgelopen periode bezig zijn geweest met het thema ‘Ruimte', konden de kinderen afgelopen week een bezoek brengen aan het Planetarium in het speellokaal op locatie Zaagmolenpad. Studenten van de Nederlandse Onderzoekschool voor Astronomie (NOVA) hebben een interactieve voorstelling verzorgd over de ruimte.

Hulp gezocht voor de bieb

Wij zijn met spoed opzoek naar ouders, opa's en oma voor de bibliotheek. De kinderen komen bij u een boek lenen en u zet de geleende boeken weer terug.

Wanneer: vrijdagmiddag van 13:30-14:30 (voor de periode 5 april- 1 okt m.u.v. de vakanties) of op oproepbasis. Onze bieb is open op maandagmorgen, woensdagmorgen, vrijdagmorgen en vrijdagmiddagen. Heeft u interesse? Stuur dan een mail naar k.looman@reigerbos.nl

Vertrek juf Alies

Deze week zijn de betrokken groepen geïnformeerd. Per 1 april 2024 gaat juf Alies ons verlaten. Wij wensen haar veel succes!

Vrijwilligers gezocht voor de overblijf!

Wij zoeken nog steeds vrijwilligers voor de overblijf, wilt u meer informatie hierover, neem dan even contact op met teamleider Karin Looman. (k.looman@reigerbos.nl)

Agenda_Reigerbos_Zevenhuizen.jpg
    Jaarkalender 2023-2024 OBS 't Reigerbos_Pagina_08.jpg
    Jaarkalender 2023-2024 OBS 't Reigerbos_Pagina_09.jpg

Hoofdluistraining

Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) organiseert op 17 april 2024 een online Hoofdluistraining voor (hoofdluis)ouders van kinderen en voor medewerkers van de BSO en kinderopvang.
    Bijna iedereen heeft wel eens te maken gehad met hoofdluis. Het zijn kleine vervelende beestjes die veel jeuk veroorzaken. Maar hoe herken je ze en hoe kun je ze behandelen?

Wat kun je verwachten?

Hoofdluizen zijn kleine beestjes die graag leven op warme en behaarde plekjes op het hoofd. Hoofdluis is besmettelijk en daarom is het noodzakelijk om ze te behandelen! Onderwerpen die besproken worden zijn: Wat is hoofdluis en hoe herken ik het? Hoe controleer je op hoofdluis?

Hoe behandel je hoofdluis? Wat te doen bij besmetting?

Aan het einde krijg je een bewijs van deelname.

Praktische info

Datum:    Woensdag 17 april 2024

Tijd:        09.30 – 11.00 uur

Locatie:   Online